תמונה איך מקדמים אתר בגוגל

איך מקדמים אתר בגוגל – סיכום מקיף וכולל

איך מקדמים אתר בגוגל

המדריך לקידום אתרים אורגני באינטרנט.

איך מקדמים אתר בגוגל –תוכן עניינים:
מה זה SEO?
on page – בתוך האתר
רלוונטיות מילות מפתח
מאפייני תוכן (מדידים)
מאפייני חווייה (מדידים)
תגובתיות הגולשים
התאמה טכנית למנוע החיפוש

מה זה SEO – קידום אתרים אורגני?

איך מקדמים אתר בגוגל? SEO (Search Engine Optimization) – אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש.
בעצם זה כל מה שעושים כדי לקדם אתר בגוגל למקומות הראשונים!
המדריך מיועד עבור כל מי שרוצה לעשות קידום אתרים בגוגל לבד, ובעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

 

כשאנו רוצים לקדם אתר בוורדפרס, או כל אתר שנרצה לקדם בגוגל לבד,
נצטרך לעשות שני סוגי פעולות:

ON PAGE: כל מה שנעשה בתוך האתר כדי לקדם אותו

OFF PAGE: מה שנעשה כדי לקדם אתר בגוגל – מחוץ לאתר.

 

ON PAGE זה הקידום הבסיסי והמוגדר, רשימת דברים שעלינו לעשות, וכשמסיימים אותם –

בעצם מיצינו את כל מה שיכולנו לעשות בחלק זה. כלומר חלק זה מוגבל, א”א להגביר אותו בלי סוף.

OFF PAGE הוא שלב שני, א”א לבצע אותו בלי ON PAGE, והוא ניתן להגברה עוד ועוד בלי סוף.

 

בלי ON PAGE לא נוכל כלל להתחיל לקדם את האתר, ולא יעזור כמה נעשה OFF PAGE.

ואילו אם נעשה רק ON PAGE – אמנם לא הרבה, אבל יתקדם.

 

 

איך מקדמים אתר בגוגל ON PAGE.

בא נבין אלו דברים גוגל רוצה שנעשה כדי שהיא תקדם את האתר שלנו?

 

האינטרס של גוגל זה לתת  לגולשים שירות הכי טוב, כדי שהם יישארו נאמנים לה.

וכמה שיהיו יותר גולשים, ככה יהיה לגוגל יותר מקום לשים אצלה פרסומות, והיא תרוויח יותר כסף.

לכן גוגל מעוניינת בשני דברים עבור מי שמחפש במנוע החיפוש שלה:

 

  1. שהתוצאה שהיא מביאה, תהיה הכי רלוונטית למה שהוא חיפש.
    אם התוצאה הראשונה שגוגל מביאה לו, מתאימה באמת למה שהוא חיפש – גוגל הצליחה במשימה.
    אבל אם הוא חזר מיד אחורה כי זה לא בדיוק מה שהוא חיפש, ונכנס לתוצאה הבאה – גוגל נכשלה.

 

  1. תוצאה איכותית.
    מקצועי, וברמת תוכן גבוהה.יכולה בהחלט להיות תוצאה רלוונטית מאוד, אבל באיכות ירודה מאוד.
    או תוצאה איכותית מאוד, אבל בנושא לא קשור.

 

איך מודדים את זה?

רלוונטיות:

מידת הרלוונטיות נקבעת בעיקר על פי מילות מפתח שיש באתר,

 

אם אתר מסוים מלא בתוכן ויש בו טקסטים רבים וחומרים מגוונים,
אבל אין בו את מילת המפתח שהגולש מחפש סביר שאין קשר לנושא שהגולש מחפש.
והאתר ידורג נמוך במדד הרלוונטיות.

 

מילות מפתח זה הפרמטר העיקרי למדוד רלוונטיות, אבל הרלוונטיות מושפעת ממדדים נוספים כגון CTR [אחוזי הקלקה],
כלומר כמה שיותר מחפשים שנחשפו לתוצאה בדף התוצאות של גוגל נכנסו אליה –
גוגל מסיקה שתוצאה זו יותר רלוונטית לחיפוש זה.

 

זה באופן כללי לגבי הרלוונטיות, בהמשך נלמד איך עושים חקר מילות מפתח נכון ואיך עושים הכל בצורה נכונה.

 

אבל מה עם איכות, איך מודדים אותה?

איכות האתר

למעשה איכות מורכבת משני דברים:

  1. איכות התוכן שבאתר
  2. חוויית משתמש

 

איך מודדים את זה?

אז זהו, שאפשר חלקית למדוד את זה.

איכות התוכן וחוויית המשתמש מורכבים ממאפיינים שונים,
שאת חלקם ניתן למדוד ישירות, כגון: מהירות אתר, היררכיה ברורה בין הדפים באתר ודברים מסוג דומה.

 

אבל כדי למדוד גם דברים יותר מעורפלים ופחות מדידים, כמו מקצועיות התוכן ורמת העניין שהתוכן מעורר –
גוגל משתמשת בדרך נוספת, היא בודקת את תגובתיות הגולשים לתוכן.

 

כלומר, אם גולש נכנס ואחרי כמה שניות יצא, מן הסתם הוא לא היה מרוצה.

אך אם שהה שם 10 דקות ולאחר מכן עבר לדף נוסף – מן הסתם מצא שם את מבוקשו.

 

לכן גוגל גם בודקת ישירות מאפיינים שאפשר לבדוק אותם, הן לגבי בתוכן האתר והן לגבי חוויית המשתמש.

וגם בודקת את תגובתיות המשתמשים, שזה כמובן מודד גם את איכות התוכן, וגם את איכות חוויית המשתמש ביחד.

 

וכשנרצה לקדם את האתר – נצטרך לעבוד ולהשקיע בשלושת הדברים הללו.

  • נצטרך לדאוג גם שיהיה מאפיינים של תוכן איכותי (בהמשך נלמד מה הם),
  • וגם לדאוג לשפר את המאפיינים של חוויית המשתמש (בהמשך נלמד מה הם),
  • וכמובן, גם לדאוג ולכוון שתגובתיות הגולשים תהיה מתאימה למה שגוגל מחפשת.

 

 

המודל הבא יבהיר את הנ”ל:

פירטנו את האופן שבו נמדדת הרלוונטיות והאיכות.

בנוסף לאיכות ורלוונטיות, יש צורך שברמה הטכנית האתר יהיה נגיש לזחלני גוגל –
כדי שיוכלו לאנדקס את האתר (לאחסן ולמפות).

 

לסיכום –
כאשר אתה רוצה לדעת איך מקדמים אתר בגוגל, עליך להתייחס לחמשת התחומים הבאים כדי לקדם אותו:

  1. רלוונטיות- מילות מפתח
  2. מאפייני תוכן (מדידים)
  3. מאפייני חווייה (מדידים)
  4. תגובתיות הגולשים
  5. התאמה טכנית למנוע החיפוש

ON PAGE

 

המאמר הבא ידון בקידום מסוג ON PAGE, וזה שלאחריו ידון ב OFF PAGE.

(אם ברצונכם לקרוא מדוע כל כך חשוב איך מקדמים אתר בגוגל – לחצו כאן)

 

החלק הראשון הוא רלוונטיות,  ובשביל זה נצטרך לעשות ‘חקר מילות מפתח’.

1. רלוונטיות- חקר מילות מפתח עבור קידום אתר בגוגל.

כשבאים לעשות חקר מילות מפתח כדי לקדם אתר באינטרנט,
ראשית עלינו לדעת שני דברים:

1. מילות מפתח מדוייקות
ככל שהמושג שנחפש יהיה כללי יותר – יש לו יותר חיפושים,
אולם מאידך, הוא יעלה הרבה מאוד תוצאות, שאיתם נצטרך להתחרות כדי לטפס למקומות הראשונים.
לכן נעדיף להשתמש במה שמכונה “מונחי זנב ארוך” (או ‘מילות זנב ארוך’) -Long tail :
מונח ספציפי שמורכב יותר ממילה אחת.
לדוגמא אם נהפוך את ‘פיצה’ למונח זנב ארוך, זה יראה כך: ‘פיצה איטלקית באלנבי’.
המונח מתארך והופך למדויק יותר. במצב זה ריאלי יותר להגיע לדף הראשון.
כמובן שמנגד אנו מצמצמים את היקף החשיפה שלנו.
רק מעט אנשים מחפשים ‘פיצה איטלקית באלנבי’ לעומת ‘פיצה’.
אנו נמצא מונח שארוך מספיק כדי להביא תנועה איכותית לאתר,
אבל גם לא ארוך מידי כדי לא לצמצם את מספר האנשים שהאתר יופיע להם בתוצאות החיפוש.

אפשר לקדם כל דף באתר באופן ספציפי עם מילות זנב ארוך.
ואז האתר כולו יהיה מקודם בעזרת מספר מילות זנב ארוך כמספר הדפים.
אם בכל דף נשים תוכן מאוד ספציפי לגולשים שחיפשו משהו ספציפי –
הידע יהיה מאוד רלוונטי להם, והם ישהו יותר זמן באתר. מה שיוסיף לקידום.
בשביל זה צריך לבדוק על איזה מונח חיפוש ספציפי הדף עונה.

2. רשתות מילים
כשמקדמים דף תחת מילת מפתח, לא יעזור שנחזור על המילה הרבה פעמים, גוגל תזהה שזה מלאכותי.
אז איך בכל זאת נעזר במילות מפתח?
הדרך להראות לגוגל שיש לנו תוכן רלוונטי למילת המפתח היא לכתוב הרבה מונחים שקשורים למילה זו.
ניתן לומר, שחקר מילת המפתח אמור להיות רק חקר נושא, ולאסוף את כל המילים שקשורות לנושא הזה.

הגולש הזין ‘פיצה איטלקית באלנבי’, אולם הוא מצפה לקבל באתר תוכן עשיר יותר משלושת המילים הללו.
מנוע גוגל יזהה תוכן מתאים גם אם המונחים שונים. לכן מידע עשיר ושימוש במושגים מגוונים רק יועילו לקידום וכלל לא יזיקו.
איך?- משתמשים בביטויים דומים (במקום ‘שמאות נכסים’ – ‘בדיקת נכסים’),
צורת יחיד וצורת רבים (‘אופנוע’ ו’אופנועים’), עברית ואנגלית (‘דיאטה’ ו’DIET’).

כעת נוכל לגשת לעבודה בפועל.
לפנינו רשימת הפעולות של החלק הראשון – חקר מילות מפתח:

1. העלאת מילות מפתח.

מוצאים כמה שיותר רעיונות למילות חיפוש מגוונות שרלוונטיות לאתר אותו אנחנו מקדמים.
חשוב להשתמש במונחים מגוונים ובהיבטים שונים של התחום אותו מציע האתר.
איך עושים את זה?
בעיקר חשיבה עצמאית, אבל אפשר גם להיעזר בגוגל!
נחפש מושג שרלוונטי לנו ונבדוק מה מופיע בתוצאות תחת הכותרת ‘חיפושים קשורים’.
שם נמצאים החיפושים הפופולאריים. נוכל לקחת משם רעיונות למילות מפתח מחופשות.
אפשר גם ללמוד מהמתחרים – על ידי שימוש בכלי חקר מילות מפתח,
מזינים שם כתובת אתר מתחרה, ומוצאים תחת אילו מילות מפתח הוא מקודם בגוגל.

כאשר בידינו רשימת מילות מפתח שקשורות לאתר מזוויות שונות, נוכל להיעזר בכלים לחקר מילות מפתח, כגון: UBERSUGGEST.
אך, בד”כ כלים אלו לא יתנו זוויות חדשות למילות מפתח, אלא רק וריאציות שונות לאותו מושג.
לכן קודם כל נחשוב לבד על זוויות והיבטים, ואח”כ ניעזר בכלים אלו כדי לקבל לכל מילת מפתח כמה שיותר וריאציות.
אפשר לקדם גם תחת מילות מפתח שליליות כגון ”פסנתר נוכלים”
לאחר שלב זה, חשוב שיהיה בידנו כמה שיותר מילות מפתח, ואז ניגש לשלב הבא.

2. מיון מילות מפתח עבור קידום האתר

בעיקרון כל דף מקודם תחת המילה שאליה הוא מתאים,
וכמה שהיא תופיע יותר פעמים לכאורה הדף יקודם יותר תחת מילה זו.
אך כיוון שכמו שאמרנו מצב כזה לא מומלץ, לכן, במקום לחזור על אותה מילה פעמים רבות –
נשבץ אותה בווריאציות שונות כך שתיווצר לנו רשת מילים דומות.
אנו מעוניינים שהמונח שבחנו יהיה מונח זנב ארוך,
לכן נבחר מילה אחת שהיא תהיה המילה הראשית (היא תהיה זנב ארוך),
היא תהיה המילה העיקרית, ואותה נשבץ יותר פעמים.
לעומתה, את שאר המונחים הקצרים יותר –
נגדיר כרשת שעוטפת את המילה העיקרית ונשבץ אותם לאורך הטקסט במינון נמוך יותר.

לכן, כשנקדם אתר – נעשה כך:
נמיין את אוסף המילים שברשותינו לשלוש שכבות לפי רמת התחרותיות שלהן (האם הרבה אתרים מקודמים תחתן).
המילים עם התחרות הנמוכה ביותר – יהיה מילים ראשיות – מילות זנב ארוך, מילה או שניים עבור כל דף.
מילים שאינם מילות זנב ארוך, אך התחרותיות עליהם סבירה – נשתמש בהם בתור רשת עבור מילת המפתח שלנו.

והמילים שהתחרות עליהן גבוהה – אף אותם נפזר לאורך המאמרים,
והם יתפקדו כשכבה שניה של הרשת, רק כדי לא להדיר אותן מהמאמר.
אבל לא נשים אותם בעמדות מפתח, כפי שנסביר עוד מעט.

איך מודדים תחרותיות של מילה?

קודם כל ע”י כלי חקר מילות מפתח, אך בנוסף, אפשר לבדוק תחרותיות לפי מספר התוצאות שעולה בגוגל כשמחפשים.
כמו כן, אם נזין בשורת החיפוש את המונח עם גרשיים, יופיעו כל הדפים שהמונח מופיע בהם כפי שהוא
(ללא גרשיים יופיעו גם כל הדפים עם הקישורים הנכנסים).
עם נוסיף: allintitle: ולאחר הגרשיים נכתוב את המונח – גוגל יראה לנו את כל הדפים שהמונח מופיע בכותרת שלו.
מספר תוצאות פחות מ- 1000 דפים – נחשב לא תחרותי, 1000-3000 דפים– בינוני ומעל 3000 – תחרות קשה.

מילים שנפח החיפוש שלהם גדול מכמות הדפים שבהם הם מופיעות בכותרת, מכונות: מילות פנינה.
אלו מילים שקל ומומלץ לקדם תחתן. מילים שנפח החיפוש קטן ממספר הדפים שבהם הם מופיעות ככותרת, מכונות: מילות אזהרה.

3. שיבוץ בתוכן.

כעת ניגש לרשימת הפעולות של החלק השני – הכנסה למאמר:
איפה מכניסים את מילות המפתח?

  • אם מדובר בקידום אתר שלם – מומלץ לבחור דומיין שמכיל מילת מפתח או לפחות מילה מהשכבה הראשונה.
  • בשם הדף (TITLE)–שמופיע בתוצאות החיפוש וגם בלשונית של הכרטיסייה – נכניס מילת מפתח אחת או יותר.
    (מלבד שהכותרת צריכה להיות שיווקית וקוראת לפעולה).
  • בתיאור המטא (META DESCRIPTION)- התיאור שמופיע בתוצאות החיפוש, נכניס מילת מפתח + כמה מילים מהרשת.
  • בתגיות הדף, נכניס כמה שיותא מילים, אפילו מהשכבה השנייה של הרשת.בכותרות:
  • בכותרת שבראש העמוד – (H1 tags), נכניס את מילת המפתח של העמוד.
  • בכותרות המשנה שמחלקת את העמוד לפסקאות (H2 tags), נכתוב את השכבה הראשונה של מילות הרשת.
  • טקסט העוגן מדפים אחרים – נכניס את מילות השכבה הראשונה בדפים שונים באתר שמהם נוציא קישורים לדף זה, בטקסט העוגן של ההיפר-קישור.בתמונות:
  • בשמות התמונות -מילות השכבה הראשונה.
  • בטקסט האלטרנטיבי (Alt tag) – מילות השכבה הראשונה.
  • גוף הטקסט.
    את מילות המפתח צריך להכניס גם לתוכן עצמו, אך באופן שלא יפגע באיכות התוכן.
    יש עדיפות למילים הראשונות של הפוסט/מאמר.
    בגוף הטקסט נכניס הן את מילת המפתח, הן מילות השכבה הראשונה והן את מילות השכבה השנייה.
    את מילת המפתח נשבץ הכי הרבה פעמים (באופן אותנטי).
    את שכבת הרשת הראשונה פחות פעמים ממילת המפתח.
    ואף את שכבת הרשת השנייה נפזר לאורך הטקסט, אולם לא כמו את השכבה הראשונה.
    כמו כן יש להקפיד שתוכן המאמר יהווה מענה למילת המפתח של עמוד זה, כדי שיהיה רלוונטי למחפש.

2. איך מקדמים אתר בגוגל? תוכן! (מאפיינים מדידים של תוכן)

הדבר השני הוא מאפייני תוכן שאותם גוגל כן יכולה למדוד, והם:

  • כמות תוכן, מאמר ריאלי לקידום הוא מאמר בין 1500-2000 מילים.
  • אותנטיות התוכן, גוגל בודקים שהתוכן לא מועתק ממקום אחר ברחבי האינטנרט.
    החומרים צריכים להיות מקוריים ובלעדיים, אפילו לא תרגומים.

3. מאפייני חווייה (מדידים):

  • מהירות האתר:
    השרת – האם הוא קרוב/רחוק, האם הוא פרטי/שיתופי.
    כמה שפחות אפקטים ואנימציות, בטח לא ברטוני וידיאו.
    אופטימיזציה לתמונות
    אופטימיזציה לתמונות זו פעולה שבה אנו מפחיתים את משקל הקבצים.
    יש לדאוג שהתמונות תהיינה בפורמט הקל ביותר האפשרי.
    אופטימיזציה לקוד
    באופטימיזציה זו מספר פקודות מאוחדות לפקודה אחת. נעשית באופן ידני או בעזרת תוספים.
  • הדומיין
    יש להתקין באתר פרוטוקול SSL – פרוטוקול אבטחה
    בבחירת הדומיין יש לבחור מונח לא ארוך מידי.
    לא ספציפי מידי ולא רחב מידי (לא ‘תיווך’ ולא ‘תיווך בצפת ברחוב ירושלים 4’).
    על פי המלצת גוגל כדאי לחבר את המילים עם מקף ביניהם (-).

4. תגובתיות הגולשים

אלו הדברים שגוגל מודדים בתגובתיות הגולשים, בשביל לדרג את האתר שלנו,
ועלינו לשים לב אליהם אם ברצוננו לקדם את האתר שלנו בגוגל:

  • זמן שהייה
    איך מגדילים זמן שהייה? ע”י הדברים הבאים:
    חווית משתמש: עיצוב נקי וקל ופשוט שעוזר להבין מה יש באתר, וכן שיהיה ניווט קל באתר.
    הוספת תמונות.
    קישורים פנימיים בין מאמרים בתוך האתר.
    בתוך כתבה מתן המלצה לכתבה נוספת בתוך האתר, כדי להאריך את הקריאה.
    הכותרות מושכות וא”א לפספס אותם (לדוגמא שישה טריקים להרוויח כסף).
    לתת איזושהי מתנה תמורת פעולה שהגולש יבצע באתר, כדי לעכב אותו בפנים.
    אפשרות לכתוב תגובות ולפתוח שיח עם בעלי האתר- מגביר את זמן השהייה.
    הוספת צ’אט באתר.
    הוספת POPUP ביציאה עם הצעה שתעכב אותו לעוד כמה דקות.
  • אחוזי נטישה.
    כמות הגולשים שיוצאים מהאתר מייד אחרי שנכנסו.
    איך מטפלים בזה? דואגים שהמאמר יהיה רלוונטי למילת המפתח.
  • כמות תנועה (TRAFFIC).
    דואגים להביא כמה שיותר טראפיק לאתר
  • אחוזי הקלקה (CTR).
    צריך לעשות כותרות. שיווקיות וקוראות לפעולה.
  • מספר הדפים שהמבקר פתח באתר.
  • אינטרקציות שהגולשים מבצעים באתר, כגון: השארת פרטים, ביקורות באתר.

5. התאמה טכנית למנוע החיפוש

כדי לדעת איך מקדמים אתר בגוגל, אנו חייביעם להתייחס בקצרה גם לחלק הטכני: התאמה למנועי החיפוש.

  • מבנה תגי הכותרות (שיהיה היררכיה נכונה בין H1 H2 H3)
  • היררכיה נכונה בין דפי האתר
  • פירורי לחם (חיצי ניווט קטנים שמראים לגולש היכן הוא ממוקם באתר)
  • קישורים פנימיים
  • קישורים לדברים ללא ערך כגון דף יצירת קשר או קישורי שותף, נעשה NO FOLLOW.
  • חובה להסיר קישורים שבורים.
  • לא נאנדקס את דפי יצירת קשר ואת תנאי השימוש.
  • מבני נתונים

כל מה שמופיע בדף החיפוש מלבד הטייטל והכותרת הוא מבנה נתונים: תמונות, דירוג, שאלות ותשובות, ועוד.
זהו קוד שמוסיפים באתר שרק מנוע החיפוש רואה, ומבין ממנו אלו נתונים האתר מציג
את הקוד הזה אפשר לבנות בכלי עזר של גוגל ליצירת מבני נתונים, ולהטמיע באתר.
ובוורדפרס – יש תוסף שבונה את זה בשבילנו Schema – All In One Schema,
שאיתו נוכל בכל פוסט שניכנס או עמוד שניכנס אליו – להגדיר את מבני הנתונים שלו.
ונוכל לבדוק את תקינות מבני הנתונים בכלי בדיקת מבני הנתונים של גוגל.
מבני הנתונים זה  קוד שמיועד למנוע החיפוש שיקרא טוב יותר את תוכן האתר,
ולכן יש להכניס לשם את רשת מילות המפתח,
אך זה מופיע גם בדף החיפוש ולכן אפשר להכניס לטקסטים של מבני הנתונים טקסטים שיווקים שקוראים לפעולה.
יש אפשרות לרכוש תוספי סכמה פרו שעושים מבנה אוטומטי באופן אוטומטי.

  • מפת XML
    ‏סייטמפס זה קובץ שיש בו קוד ‏html,‏
    התפקיד של הקוד הוא למפות למנוע החיפוש את התוכן שנמצא באתר.צריך לחפש בגוגל פלטפורמות שיוצרות את הקוד הזה, להוריד את הקובץ ולהעלות אותו לשרת לתיקייה הראשית.
    לאחמ”כ יש להכניס בגוגל סרצ’ קונסול את הדומיין עם סיומת- ‏sitmaps.xml‏ כדי שהרישום בגוגל ידע לזהות את הקובץ.
  • FILE NAME
    חשוב שבכתובת (FILE NAME) יהיו מסודרים כל התכנים בהיררכיה שתהיה מובנת למנוע החיפוש.
    תפריט צד
    בתוך כל קטגוריה יכול מאוד לעזור למנוע החיפוש, אפשר למצוא אותם בתוספים.

אם רוצים לשמוע את הקורס שלנו ביוטיוב על קידום אתרים? כנסו לכאן!

כל זה הוא קידום אתרים און פייג’,
במדריך הבא נדבר איך מקדמים אתר בגוגל קידום אוף פייג’

אם אתה רוצה להתמקצע בקידום אתרים במחיר שמצחיק להגיד – סידרנו לך משהו כאן

רוצה לדעת באופן מקצועי איך מקדמים אתר בגוגל? לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *